AC Milan signerer betydelig avtale med Yabo Sports

Ekteskapet mellom sport og oddstipping – to sektorer som mange trodde aldri kunne bli lykkelige sammen – fortsetter. Nå har italienske AC Milan signert en avtale med Yabo Sports.

Det siste året har flere store avtaler mellom sportsklubber og oddssider blitt annonsert, og den siste nyheten kommer fra italienske AC Milan (som for øvrig kan møte Bodø/Glimt i kvalifiseringen til Europa League i høst). Fotballklubben har signert en avtale med Yabo Sports, som driver casinoer og oddssider, som gjør spillselskapet til klubbens offisielle regionpartner i Asia. Oddssider som Yabo, som tilbyr gunstige oddsbonuser, er populære blant oddsspillere over hele verden, og noe av inntektene går nå tilbake til fotballen. Denne avtalen gjelder i utgangspunktet for tre år, med mulighet for forlengelse.

Det nye partnerskapet vil gjøre Yabo mer synlig, blant annet gjennom Milans kampområde og den digitale sommerturneen, som har blitt laget for å øke interessen for Milan blant asiatiske fotballfans. De to selskapene sammen vil starte opp flere prosjekter og «interaktive supportopplevelser» for å gjøre varemerkene sine bedre kjent i regionen, og for å ta en bit av det viktige asiatiske supportermarkedet. Yabo er allerede et godt kjent navn i regionen, noe som gir Milan et godt springbrett videre.

Yabos CMO, David Lee, sier følgende om den nye avtalen: – «Vi er svært glade for å slå oss på lag med AC Milan, klubben med den nest største supportskaren i Kina. De neste tre årene ser vi fram til å jobbe tett med AC Milan for å levere utrolige sportsopplevelser til våre supportere i Asia.»

Avtalen er en stor suksess også for Yabo, siden selskapet vil kunne utnytte fotballens popularitet i Asia til å utvikle seg i regionen. De økonomiske detaljene i avtalen er ikke offentliggjort, men Milan har vært på handletur i år, og har allerede brukt millioner på å fornye et langvarig partnerskap med flyselskapet Emirates. Klubben har også signert en unik avtale, den første i bransjen, med Roc Nation, som er et sports- og underholdningsbyrå.

Chief Revenue Officer hos Milan, Casper Stylsvig, sa følgende om avtalen med Yabo: – «Vi er strålende fornøyde med å samarbeide med Yabo Sports, som utvilsomt vil hjelpe oss med veksten til varemerket vårt, og koble oss sammen med våre millioner av Rossoneri-supportere i den asiatiske regionen. Å levere på et høyt nivå gjennom lokale partnerskap som fokuserer på delte forretningsmål er et fundamentalt aspekt i vår partnerskapstrategi».

Yabo ble i mars i fjor International Presenting Sponsor Asia for den italienske fotballigaen Serie A, hvor Milan hører hjemme. Den ordningen var et stort skritt for selskapet på den tiden, og gav det øyeblikkelig bred eksponering i alle Serie A-kampene som ble vist i Asia.

You may also like...

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *